طرز تهیه ماسک قهوه برای درمان ریزش مو
نوشته شده توسط : salamati

دستور تهیه ماسک مو قهوه با خواص ضد ریزش مو

شایعترین علت ریزش مو ، آلوپسی اندروژنیک است که به آن طاسی مردانه یا زنانه نیز می گویند. این نوع ریزش مو، ارثی است، به معنا که ریزش مو را از والدینتان به ارث می برید. آلوپسی اندروژنیک به مرور زمان با بالا رفتن سن رخ می دهد و از الگوهای قابل پیشبینی برای مردان و زنان برخوردار است.

یک فنجان قهوه صبحگاهی فواید مهم تری نسبت پراندن خواب شما دارد. قهوه نوشیدنی انرژی ‌زای است که اکثر ما به سرحال شدن و تقویت انرژی خود هر صبح به آن نیاز داریم. اما، آیا در مورد خواص قهوه برای مو نیز شنیده اید؟ استفاده از قهوه روی موهای تان می تواند رشد مو را تقویت کند. علاوه بر این، شواهد نشان می دهد که این نوشیدنی برای سلامت موهای شما مفید است. از طرفی کافئین موجود در قهوه همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند. سبب تقویت مو و درخشان و صاف شدن آن می شود.

آیا قهوه برای موها مفید است؟

بله، قهوه از بسیاری جهات برای موهای شما مفید است. به موهای شما کمک می کند دارای مواد مغذی و ویتامین های زیادی است که موهای شما به آن نیاز دارند را دریافت نماید. از جلوگیری از ریزش مو گرفته تا حمایت از رشد موهای سالم و قوی، خلاصه اینکه برای موهای شما یک معجزه گر به حساب می آید.

فواید استفاده از قهوه بر روی موها

پیشنهاد فروشگاه سلامتی و زیبایی ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول کانادا
یک ماسک ضد موخوره مو و ضد خشکی و وزی و درمان آسیب دیدگی مو

 

تحریک رشد مو

آیا می دانستید که سلول های ماتریکس در یک فولیکول موی سالم هر ۳۹ ساعت تقسیم می شوند؟ کافئین موجود در قهوه این سلول های ماتریکس را به تقسیم شدن تحریک می کند، که به نوبه خود منجر به تحریک رشد مو می شود. همچنین، کافئین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از دست دادن آب ترانس اپیدرمال را کاهش می دهد و تولید سلول های موی سالم را تحریک می کند. از طرفی نوشیدن قهوه برای رشد مو می تواند فولیکول های مو را در زنان و مردان افزایش دهد.

ماتریکس مو بخش مهمی از ساختار فولیکول مو است. که کراتین تولید می کند — کراتین پروتئین اصلی برای ساخت موهای شما است. مطالعه تحقیقاتی انجام شده در آلمان نشان داد که کافئین تکثیر کراتینوسیت ها را تحریک می کند. علاوه بر این، از آن جایی که کافئین یک محرک است، گردش خون در فولیکول‌های مو را نیز افزایش می ‌دهد که سبب افزایش طول ساقه مو می شود.

پیشنهاد فروشگاه سلامتی و زیبایی شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا
تنها درمان تخصصی ریزش مو و بهترین شامپو رشد مو

جلوگیری از ریزش مو

اگر فولیکول های موی ضعیفی دارید، ممکن است با ریزش غیر طبیعی مو و طاسی مواجه شوید. قهوه فولیکول های مو را تحریک کرده و با ریزش مو مبارزه می کند. شما می توانید با افزایش سن شاهد ریزش مو باشید و این ریزش مو هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. استفاده موضعی از فرمولاسیون کافئین برای کاهش ریزش مو و افزایش رشد مجدد اثر فوق العاده ای دارد. در مردان، طاسی بیشتر به دلیل هورمون جنسی، دی هیدروتستوسترون (DHT) رخ می دهد. این هورمون به فولیکول های مو آسیب می رساند و منجر به ریزش مو می شود. کافئین اثرات DHT را در فولیکول های موی مردانه نیز مسدود می کند. همچنین فاز آناژن (رشد مو) را طولانی می کند. زنانی که سطح DHT بالایی دارند نیز ریزش مو را تجربه می کنند و می توانند با قهوه بر آن غلبه کنند.

سلامت و براق شدن موها

خواص آنتی اکسیدانی و مواد مغذی کافئین فولیکول های مو را تقویت می کند و به موهای شما درخشندگی می بخشد. شواهد تجربی حاکی از آن است که شستن مو با قهوه، آن را صاف تر و درخشان تر می کند. از طرفی می تواند موخوره را کاهش داده و سبب رشد موها شود.

شاید فکر کنید که کافئین به دلیل اثر ادرارآوری که دارد، سبب خشکی موهای شما می شود. اما، برعکس، وقتی از آن روی موهای خود می زنید، روغن های طبیعی مو را از بین نمی برد. که این ویژگی به موهای شما کمک می کند تا رطوبت و درخشش طبیعی آن حفظ شود. علاوه بر این، گردش خون را افزایش می دهد و به مواد مغذی کمک می کند تا به ریشه موها رسیده و موهایی سالم و درخشان داشته باشید.

تیره کردن موهای شما

اگر می خواهید رنگ موهای خود را به طور طبیعی تیره کنید، شستن با قهوه بهترین گزینه است. قهوه می تواند موهای شما را تیره و سیاه تر کند. همچنین یک راه حل سریع برای پنهان کردن موهای سفید شما است. برای نتیجه بهتر از قهوه با کیفیت عالی استفاده کنید.

پیشنهاد فروشگاه سلامتی و زیبایی محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا
تنها محلول ضد ریزش فاقد ماینوکسیدیل و کاملا گیاهی

چگونه از قهوه برای رشد مو استفاده کنیم؟

رشد مو با قهوه

اگر به دنبال پنهان کردن تارهای سفید موتان هستید و می خواهید آن ها را رنگ کنید، از قهوه استفاده کنید. قهوه از ریزش مو جلوگیری کرده و به درخشش آن کمک می کند. برای این کار موهای خود را با قهوه بشویید.

شستن موها با قهوه در خانه

مواد لازم:

قهوه دم کرده و خنک — ۲ تا ۴ فنجان

قوطی اسپری
کلاه دوش

دستورالعمل:

بسته به طول موهای تان، ۲ تا ۴ فنجان قهوه دم کرده را در یک بطری اسپری بریزید. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که قهوه کاملا خنک شده است. قهوه دم کرده را روی موهای خیس خود اسپری کنید، تا زمانی که تمام موها آغشته به قهوه شود. سپس قهوه را به مدت چند دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید. کلاه دوش را روی موهای خود بپوشید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی موها و پوست سرتان بماند. اگر می خواهید موهایتان رطوبت بیشتری جذب کند، می توانید قهوه دم کرده را با نرم کننده مورد علاقه خود قبل از استفاده از آن روی موها مخلوط کنید. در آخر قهوه را با آب سرد یا ولرم از روی موهای خود بشویید.

پیشنهاد فروشگاه سلامتی و زیبایی ماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا
تنها ماسک ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی

علت های ریزش مو در خانم ها و آقایان

از دست دادن موهای سر می‌تواند برای افراد بسیاری احساس بسیار بدی ایجاد کند، باید گفت که ترس از دست دادن موها در افراد با افزایش سن بیشتر خواهد شد. در این مقاله علت خالی شدن موی جلوی سر را بر خواهیم شمرد چرا که از دست دادن این موهای جلو سر از رایج ترین نوع ریزش مو در افراد می‌باشد.

تغییرات هورمونی از جمله تغییراتی که در طول بارداری و یائسگی رخ می دهد و یا بدلیل بیماری های تیروئیدی رخ می دهد. بیماری هایی مثل طاسی منطقه‌ای (سکه ای)، اختلال کشیدن مو و بیماری های قارچی، عوامل استرس زا که با telogen effluvium (TE) مشاهده می شود، فقر آهن یا سایر کمبودهای تغذیه ای، برخی داروها یا درمان ها مثل داروهایی که برای درمان سرطان، افسردگی و فشارخون بالا استفاده می شود و بستن و آرایش مو که باعث کشیده شدن مو یا خشکی و زبر شدن موها می توانند از دلایل ریزش مو باشند که باید بررسی شوند.

مهم ترین دلایل ریزش مو در قسمت جلو سر کدام است؟

می دانیم که ریزش مو به خاطر دلایل مختلفی در افراد دیده می‌شود که در ادامه چند نمونه از دلایل و علت خالی شدن موی جلوی سر را برخواهیم شمرد:

۱- کاهش وزن (علل الخصوص زمانی که این کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی اتفاق می افتد)

۲- رژیم غذایی نامناسب

۳- کمبود آهن در بدن

۴- استرس

۶- تیروئید و عدم تعادل هورمونی

۷- وراثت

تاثیر قهوه و کافئین در درمان ریزش مو

اندازه و حجم موها به سلامت فولیکول مو و میزان رشد آن بستگی دارد. کافئین نه تنها منجر به تحریک و بهبود فعالیت های مغزی می شود، بلکه در تحریک رشد مو نیز تاثیرگذار است. از کافئین اغلب به عنوان ماده مفید در شامپوها و سایر محصولات مراقبت از مو برای بهبود رشد و ساختار مو استفاده می شود. حتی می توان از انواع ماسک موی قهوه برای بهره مندی از خواص کافئین برای مو هم بهره گرفته و تاثیر قهوه بر مو ها را مشاهده کرد.

امروزه تاثیر کافئین بر مو یک پدیده ثابت شده است. تحقیقات انجام شده توسط مجله بین المللی پوست و مو نشان داده که درمان موضعی پوست سر با استفاده از کافئین منجر به افزایش رشد فولیکول های مو به میزان ۴۶ درصد می شود. در واقع کافئین می تواند روی DHT که به فولیکول های مو آسیب می رساند و باعث ایجاد طاسی در مردان می شود، تاثیر بگذارد.

از دیگر فواید کافئین برای مو می توان به تقویت ساقه مو و همچنین افزایش درخشش آن اشاره کرد. استفاده از کافئین باعث می شود، موها شاداب و باطراوت شوند و به همین دلیل شانه زدن و همچنین براشینگ آنها راحت تر صورت بگیرد. در واقع کنترل موها با مصرف کافئین راحت تر انجام می شود.

بهتر است بدانید که کافئین نه تنها باعث ریزش مو نمی شود، بلکه این عارضه را درمان می کند. مردان اغلب به دلیل تاثیر هورمون مردانه به نام دی هیدروتستوسترون که به نام اختصاری DHT شناخته می شود، دچار ریزش مو می شوند. این هورمون باعث کوچک شدن و از بین رفتن فولیکول ها و در نهایت طاسی می شود. زمانی که از خواص مصرف موضعی کافئین برای مو استفاده شود، ریشه موها تقویت و تحریک می گردد.

آموزش چند ماسک مو با قهوه

ماسک قهوه به همراه روغن نارگیل

  1. یک چهارم فنجان روغن نارگیل را در دمای پایین گرم کنید.
  2. سپس یک قاشق غذاخوری دانه قهوه بوداده به آن اضافه کنید.
  3. مواد را خوب مخلوط کنید و مواظب باشید مواد نسوزد.
  4. قبل از استفاده، مو را یک‌بار شستشو دهید و سپس ماسک را روی موهای خود بزنید.
  5. بعد از ۲۰ دقیقه موهای خود را با آب بشویید و خشک کنید.

ماسک قهوه و ماست

  1. نصف فنجان ماست تازه را برداشته و به آن یک قاشق غذاخوری پودر قهوه اضافه کنید.
  2. خوب مواد را با هم مخلوط کنید و آن را در سراسر پوست سر بمالید.
  3. چند دقیقه مواد را به‌آرامی ماساژ دهید.
  4. ۳۰ الی ۴۰ دقیقه صبر کنید.
  5. سپس موها و کف سر را با شامپو ملایم و آب بشویید.

ماسک موی قهوه با عسل

  1. یک قاشق غذاخوری پودر قهوه برداشته و آن را با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط‌کنید.
  2. مواد خمیری شکل به‌دست‌آمده را به‌صورت ماسک موی قهوه از ریشه تا انتها روی سر موها بمالید.
  3. بگذارید ۳۰-۴۰ دقیقه بماند.
  4. سپس با شامپوی ملایم آن را بشویید.




:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: